Det norske motemerket Holzweiler bruker D365 Business Central med Trimit som bransjeløsning. Christian Stolp deler under høstkonferansen erfaringer med overgangen fra AX on-prem til BC i skyen og hvordan Power BI har blitt et viktig verktøy.
– Da vi bestemte oss for å løfte ERP-løsningen vår opp i skyen for to år siden valgte vi å gå fra Dynamics NAV 2018 til Business Central. Samtidig var det naturlig for oss å ta i bruk Power BI som rapporteringsverktøy, for å utnytte data som lå utenfor ERP-systemet, forteller Christian Stolp, ansvarlig for ERP- og integrasjonsløsninger hos Holzweiler.
Det norske motemerket selger egendesignede produkter via detaljhandel, e-handel og internasjonal distribusjon. De bruker Business Central med Trimit som bransjeløsning.
– Fra både et bruker- og IT-perspektiv opplever vi at grenselandet mellom standardløsning og tilpasning ofte er krevende. Målet har vært å bygge et systemlandskap som faktisk støtter arbeidsprosessene våre, og som fungerer godt over tid.
Holzweiler bruker Power BI som sitt primære rapporteringsverktøy.
– Fleksibiliteten i Power BI har gjort det mulig å presentere data sømløst for brukerne. Vår IT-leverandør Trimit har bidratt med gode strukturer for å gjøre data som ikke ligger i Microsofts standard-API tilgjengelig. Mye av utfordringen ligger i detaljene. Tilpasninger og spesialfelter er ikke alltid tilgjengelige, og her spiller IT-partneren en nøkkelrolle, forklarer Stolp.
Han deler erfaringer både med ERP-reisen og bruken av Power BI.
– Jeg kommer til å snakke om utfordringene vi møter i hverdagen, hvordan vi har valgt å angripe dem, og hva vi har lært på veien – erfaringer som trolig vil være gjenkjennbare for mange.
