Her finner du foredrag og workshops tilhørende Customer Engagement-sporet på DynUG Høstkonferanse 25. og 26. november 2025. Oversikten oppdateres fortløpende.
PÅMELDING | ARTIKLER | KEY-NOTE FOREDRAG | DYNUG AWARDS | UTSTILLERE
FABRIC | POWER-PLATFORM | BUSINESS CENTRAL | FINANCE & OPERATIONS | CUSTOMER ENGAGEMENT
Tirsdag 25. november

Field Service in 12 hours
Field Service implementations for Dynamics 365 can be simple. Rather than taking upwards of 300-400 days, Mark Christie, Field Service and Copilot MVP, will show how you can simplify the process and do a deployment in as short as 12 hours. As long as you know the platform, it’s more about the data than customisation and configuration. Session will be in english.

Fagprat LIVE
– Contact Center fra A til Å
For første gang arrangerer vi Fagprat LIVE der vi inviterer norske bedrifter, tekniske eksperter, brukere, konsulenthus og Microsoft til dialog og for å dele erfaringer og tips med CCaaS. Agendaen er delt i fire innsiktsfulle deler: behov og arkitektur, prosess og prosjekt, verdi og ROI, samt læring og fremtid. Dette er din sjanse til å komme tett på de som har implementert løsninger, ikke i et hypotetisk scenario, men fra reelle prosjekter. Les mer og send inn dine spørsmål til de ulike sesjonene her.

Nyheter i Dynamics 365 Sales
I denne sesjonen deler Microsoft MVP og løsningsarkitekt Guro Faller fra EY nyhetene rundt Dynamics 365 Sales fra siste Release Wave. Hun viser oss også blant annet hvilke Copilot og AI-funksjonalitet skjuler seg i lisensen din, hva Salgssekvenser er og hvordan du kommer i gang med å bruke dem. Du vil få med deg hva som må til for å kunne effektivisere salgsarbeidet og prioritere rett leads og salgsmuligheter!
Lei av arrangementshodepine?
Er du lei av arrangementshodepine og ønsker en enkel og effektiv måte å administrere eventer på? MVP-ene Malin Martnes og Thomas Sandsør viser hvordan du kan utnytte event-modulen i Dynamics 365 Customer Insights – Journeys for å forenkle administrasjon, skape en sømløs deltakeropplevelse og integrere arrangementsdata i markedsføringsstrategien din. Du får innsikt fra den virkelige verden, praktiske tips og en pragmatisk tilnærming til å opprette og administrere arrangementer effektivt, etablere en brukervennlig arrangementsportal og koble arrangementsdata til markedsføringsautomatisering for bedre engasjement.
Onsdag 26. november

Nyheter i D365 Customer Engagement
Business Applications Specialist Tim Ervik fra Microsoft Norge presenterer siste nytt i Microsoft Dynamics 365 Customer Engament.
Fra Excel til innsikt – vår reise med Event i Customer Insight Journey
I denne sesjonen deler Morten Blixrud, Torild Eldevik og Øyvind Stenseth fra Gyldendal sin reise med Event-funksjonen i Dynamics 365 Customer Insights – Journeys – fra kaotisk oppstart til en løsning som gir reell verdi for både marked og salg. De forteller åpent om hva som har feilet, hva som har fungert, og hva vi har lært underveis. Du vil få med deg konkrete erfaringer, nyttige læringspunkter og inspirasjon til hvordan Event kan utnyttes – enten du er helt ny eller allerede har begynt å utforske mulighetene.
Kundeerfaring: ekstremsport i praksis – CRM, ERP og AI hos Jets Group
Jets Group har tatt utfordringen og gått «all-in» på Microsoft-økosystemet: Dynamics 365, Power Platform, Azure og hele verktøykassen som muliggjør AI og automatisering. Resultatet er en plattform som gir selskapet vekst uten å ansette halve Sunnmøre – med automatiserte prosesser og AI som frigjør hundrevis av timer hvert år. Reisen handler ikke bare om teknologi. Det handler om kultur, adopsjon og tillit. De bygger stein på stein, tester, lærer og ruller ut gradvis – slik at brukerne blir med hele veien. Direktør for forretningssystemer Trond Jarnes deler erfaringer sammen med Andreas U. Fjeld-Nielsen og Aleksander Geirdal Strandos fra ProsessPilotene.
Kundeerfaring: Vend
Join an inspiring conversation where Jon-Olav Barland and William Normann-Dyer from Schibsted/Vend together with Magnus Oxenwaldt and Gjert Hammersland from Columbus share how they delivered a complex CRM solution together – in just six months! Hear how a fixed deadline, legacy systems, and a global ERP integration were tackled using agile methodology, a unified team, and strong mutual trust. You’ll gain insight into how the project was structured, the technology choices that were made – and how the lessons learned are now being used to build a global CRM solution. This is a story of speed, quality, and collaboration at its finest! Session will be in english.

Vend: Hvordan lykkes med en av de mest krevende datamigreringene?
Thomas Vieil fra Columbus gir innsikt i hvordan et dedikert team håndterte enorme datamengder, komplekse systemer og stramme tidsfrister. Han deler ærlige erfaringer – både suksesser og fallgruver – fra smidig teamarbeid og moderne dataverktøy, til utfordringer med Azure Data Factory og Dataverse. Oppdag hvorfor riktig kompetanse, sterk datastyring og skreddersydde verktøy var avgjørende for å «fange skilpadden» – Akhillevs og skilpadden – og få praktiske råd du kan ta med deg inn i ditt neste migreringsprosjekt.

Nyheter i Customer Insights – Journeys
MVP og DynUG-favoritt Malin Martnes går gjennom nyhetene i D365 Customer Insights – Journeys, det som før var markedsførings-modulen til Microsoft. Det skjer mye spennende med event-modulen, blant annet integrasjon mot betalingsløsninger. I kundereisen har det kommet en del nyttig oppdateringer. Filtrering av valg basert på tidligere svar i Forms og felter som ikke ligger lagret i Dataverse er nyttige funksjoner. Martnes er en av de i verden som jobber mest med Customer Insights – Journeys og har bred erfaring fra mange kunder.










